POPÜLER YAZILAR
EN SON YAZILAR
EN SON HABERLER
CHECK UP RANDEVUSU AL

SAĞLIK REHBERİ

Havaların ısınmasıyla hamilelikte yaşam tarzı, beslenme biçimi, egzersiz uygulamaları daha da önem kazanarak, gebelikte hafif düzeyde mevcut olan vücut ısı artışı havanın da ısınmasıyla tahammülsüz hale gelebilir.

Medstar Topçular Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Kerim Emrah Yavuz, gebelerin yaz aylarını rahat geçirebilmeleri için önerilerde bulundu.

1- Günlük yürüyüşlerimizi öğle saatleri dışında, kısa adımlarla ve sıvı tüketerek yapmalı, güneş ışınlarına maruz kalınabilecek yer ve saatlerde yüksek koruma faktörlü kremler tercih etmeli ve ince ve açık renk giysiler giyilmelidir.

2- Yaz aylarının en güzel egzersizi yüzmektir. İmkânı olan anne adayları güneş ışınlarının dik gelmediği saatlerde, temizliğinden şüphe duymadıkları havuz ve denizlerde aralıklı yüzme egzersizleri yapmalıdırlar. Enfeksiyon açısından denize girmek havuzlardan daha mantıklı olabilir. Su içinde yapılacak jimnastik hareketleri çok faydalı olacak, hem fiziksel hem zihinsel yorgunluğunuzu azaltacaktır. Yüzerken dalma hareketi yapmamalı, boyumuzu aşan derinliklere ilerlememeli ve mümkünse yalnız kalmamaya da dikkat etmelidir. Dar olmayan ve anne adayları için tasarlanmış mayolar tercih edilmelidir.

3- Özellikle ilk aylarda daha sık karşılaşılan hipotansiyonu önlemek için daha çok su içmelidir. Ortalama sıvı alım miktarımız 2 litrenin üzerinde olmalıdır. Az az sık sık beslenerek mide hacmi küçük tutarak , hazımsızlık, reflü ve bulantı şikâyetleri azaltılabilir. Bol bol taze sebze ve meyve tüketmeli, zararlı yağ- aşırı karbonhidrat içeren hazır ürünlerden uzak durulmalıdır.

4- Yaz aylarında tatil seyahatlerinde, en kısa mesafeli yerler tercih edilmeli, araç yolculuğu sırasında koltuğumuz 45 derece pozisyonda olmalıdır. Yine yolculuk sırasında 2 saatte bir ara vererek 5’ er dakikalık kısa yürüyüşler, bacak germe egzersizleri ve sıvı alımını ihmal edilmemelidir.

5- Tatil yörelerinde bolca mevcut olan kaplıca, hamam, sauna gibi vücut ısısını yükselten ve hızlı sıvı kaybına neden olan aşırı sıcak yerlere girilmemelidir. Ayrıca özellikle hamileliğin ilk aylarında yüksek ısıya maruziyetin bebekte bir takım doğumsal anomalileri tetiklediği yönünde yayınlar mevcuttur.

6- Gün sonunda istirahat ederken sol yana doğru uzanıp hafif soğuk nemli havlularla alın ve boyun masajı yapılmalıdır. Bacaklarda oluşan ödemi azaltmak için uzanırken bacaklarımızın altına yastık koyarak bacaklar kalp seviyesi üzerine çıkarılmalıdır.

7- Gün içerisinde idrar çıkışını arttıran çay, kahve gibi içecekleri fazla tüketmemeye dikkat edilmelidir.

CANLI DESTEK